24 °

26 juni 2010 - Ceres, Zuid-Afrika

Niet te geloven deze week, dat weer, het is precies terug zomer ! 's Morgens is het echt wel berekoud, maar dan komt de zon en dan is het wel lekker. Ik wil de zaag ni zen, maar het was soms zelfs te warm om hard te lopen en ver te springen.

Op maandag hebben we dan toch onze 1ste Tour Of Tulbagh kunnen doen. er zijn 42 deelnemers en we beginnen met zakkenlopen. We doen eerst een aantal oefensessies, want veel kinderen kennen dit niet en ze willen allemaal heel vaak springen. In maart hebben we op de activiteitendag ook al een wedstrijdje gedaan en je kan zo zien wie er toen aanwezig was. Zij gaan mooi achter hun zak staan met de handen in de lucht, klaar voor het fluitsignaal. Echt grappig. We doen ook nog een touwtrekwedstrijdje voor de fun.

Op woensdag stond er een estafette op het programma. Eerst doen we nog eens het spel van de ballonnen kapot trappen, want daar zijn ze echt zot van, en ondertussen kan er dan nog wat extra volk komen, want de vrienden van de vrienden zijn er nog niet allemaal. We hebben 57 kinderen, dus dat is een mooi hoopje om mee te spelen. Normaal gezien zijn de activiteiten voor kinderen vanaf 10 jaar, maar ook vandaag is zeker de helft jonger dan 10.

En ... op vrijdag zijn ze met 61 ! Onze voorraad plein- en balspelen is nog lang niet uitgeput en het weer is bangelijk goed, dus we zouden gek zijn om binnen te gaan zitten. De mannekes vragen steeds om dezelfde spelletjes opnieuw te doen, dus ik denk/hoop dat we goed bezig zijn !

En ja, Zuid-Afrika is een beetje in de rouw, de vuvuzela's klinken niet meer zo luid ...

1. Chantal:
    26 juni 2010
    Maar ik zie hier net Ghana winnen, dus ze gaan toch weer een beetje gelukkiger zijn.
  2. mia:
    28 juni 2010
    Gelukkig zijn, da's en lieke van de raymond. DIe is toch nog niet dood he.? Of was dat Eddy Wally? Ben er ook zo lang uit uit de Vlaamse schlagers
  3. ils:
    5 juli 2010
    Sech Mia ,..De raymond ,...zijde gij nie verlegen?

en Chantalleke ,..zet hier nog eens wa op