25 en 26 augustus: de thuiskomst

25 augustus 2014 - Essen, België

Maandagochtend stonden we op tijd op om nog even naar Green Market Square in Kaapstad te gaan om daar nog onze laatste Zuid-Afrikaanse Randen te spenderen aan souvenirs.

Om 12:30u moesten we op het vliegveld zijn waar we allemaal al af zaten te tellen om naar huis te vertrekken, want buiten dat hadden we niets meer om naar uit te kijken.
Ashley, Matthew, Thandeka en Okuhle kwamen samen met Raymond nog naar het vliegveld om ons uit te zwaaien. Deze keer een vrolijk afscheid!
Onze achterwerken werden eerst opgewarmd door een korte vlucht (1u30) van Kaapstad naar Johannesburg. Daar maakten we ons klaar voor het echte werk!
Tijdens de tussenstop (van een uur... pff) Deelden Joke, Liesse, Gitte, Matsen, Jip, Lorenz en nog wat anderen wat lekkernijen uit die ze op het vliegveld gekocht hadden.
Dan begon onze vlucht van 9 uur, de meesten onder ons sliepen het grootste deel, maar helaas zagen Joke en Kaat elk uur van de klok voorbij komen...
Rond 3u 's nachts werden we door de crew van Turkish Airlines dan wakker gemaakt voor ons 'ontbijt', waar iedereen op dat moment enorm veel zin in had. JOEPIE!

Om 5u 's morgens kwamen we aan in de luchthaven van Istanbul, een uur hadden we pauze, sommigen sliepen terwijl anderen het luchthaven verkenden en iets te drinken of eten haalden. Matsen, Dries D.L. en Jip haalden een kopje koffie bij de starbucks, Lien en Liesse kochten koekjes en turks fruit. De meesten van de groep lagen toen lekker bij elkaar te slapen, of hadden een gesprek over het feit dat Dries D met zijn ogen half gesloten (en dus ook open) kan slapen.

In Brussel aangekomen moesten we lang wachten op onze bagage, waarna Gilberte iedereen nog eens hard bedankte voor de reis en voor ieder persoonlijk een kaartje had geschreven met daar enkele goede eigenschappen en andere leuke anekdotes op.

We stapten op de trein en waren voor we het wisten dan eindelijk in Essen aangekomen waar ouders, broers, zussen en andere familieleden ons talkrijk kwamen opwachten! We maakten nog een laatste groepsfoto waarna iedereen moe maar tevreden huiswaarts keerde. Iedereen van de groep heeft enorm van de reis genoten, een hele boel bijgeleerd en vele vrienden bijgemaakt! Ook binnen de groep zat de vriendschap helemaal goed en werd de band alsmaar sterker. Joke kwam terug thuis met tal van bijnamen zoals Jokke (lees zjokke), Joke (zoals in het Engels mopje) en Jokske.