Aangekomen in Kaapstad

19 augustus 2011 - Ceres, Zuid-Afrika

We zijn rond 8u20 deze ochtend aangekomen in Kaapstad. Blij dat we de frisse lucht in kunnen! Het is hier 12°C wanneer we uitstappen.

Opgehaald aan de luchthaven door leerkrachten Julie en Archie en 3 leerlingen.

De huurwagens staan klaar. Niels, zo ongeduldig dat hij is, stond al aan de koffer te trekken voordat Gilberte de deuren opendeed. Dus daar op de parking ging al voor de eerste keer ons alarm af!

Gilberte en Pat nemen het eerste ritje voor hun rekening en vallen allebei meerdere keren stil. Wanneer Karen en Erik overnemen gaat het heel wat beter! We rijden richting Stellenbosch, maar het is toch gek aan de andere kant van de weg.

In de auto moesten natuurlijk meteen de meezingers op! Van kabouter Plop tot Mega Mindy! We merkten al snel dat Karel niet zo een fan is van Studio 100.

In de ‘Spur’ een eetgelegenheid te vergelijken met de lunch garden, kregen we voor slechts 20 Zuid-Afrikaanse Rand of 2 euro een stevig Engels ontbijt waaraan de frietjes en gebakken spek niet ontbraken.

Niels en Anneleen ‘smosten’ nogal met hun kannetje thee. Onze Zuid-Afrikaanse vrienden riepen spontaan ‘nie mors nie!’

Vervolgens reden we naar Franchhoek. Daar was het uitzicht fantastisch! Tussen 2 grote bergen lag een prachtig stuwmeer en we zijn naar de dam gaan kijken.  We bezochten ook al enkele lokale handelaars. Een handelaar in huiden van wilde beesten: zebra’s, cheeta’s…

We reden naar het beeld van Mandela dat staat in de buurt van zijn huis en gevangenis. Onverwacht konden we het huis bezoeken waarin hij gewoond heeft als voorbereiding op zijn vrijlating uit de gevangenis. Hier hebben we een zeer interessante uitleg gekregen van een enthousiaste Jerome! Allemaal onder de indruk van zijn verhalen zijn we dan vertrokken richting Tulbagh waar ze al lang op ons zaten te wachten.

In Tulbagh werden we fantastisch ontvangen door leerkrachten en gastgezinnen. Iedereen moest zich voorstellen en we kregen onze gastgezinnen te zien. Allemaal super lieve en warme mensen!

Na de nodige kennismaking volgde een ‘Zuid-Afrikaanse braai’! Lekkere groentjes en biefstuk om met vork en handen te eten!

Na deze kennismaking en lekkere maaltijd ging iedereen mee met zijn gastgezin. Het was een lange reis geweest en een lange avond, dus overal waren de lichtjes vroeg uit en de oogjes toe!

Tot de volgende en bedankt voor jullie leuke reacties!

1. Wendy (ma van Bieke):
    19 augustus 2011
    merci voor de foto en nog een fantastische reis verder !
  2. Luc en Jose (Bompa en Bomma van Bieke:
    19 augustus 2011
    Dit doet me denken aan vroeger toen we bij de Paters van het college een boekje hadden met Zuid-Afrikaanse liedjes zoals Mi Sarie Marys, Je moe nie huil ni je moe ni treurni en vele andere die ik me niet direct kan herinneren maar het waren echte sappige Z-Afrikaanse Liedjes (wish I was there. Baaie veel groetjes en veel amusement.
  3. Conny en Herman:
    19 augustus 2011
    Iedereen een heel fijn verblijf in Zuid-Afrika en geniet er tenvolle van. En Niels ... je kot is zo goed als klaar. Maar neem het er nog maar van, nu het nog kan. Fijne reis!
  4. Julian:
    19 augustus 2011
    Ik ben blij dat ik via deze weg toch nog een beetje kan volgen waar jullie uithangen en wat jullie uitspoken, sms'en vanuit Zuid-Afrika kost wel echt stukken van mensen he! :-) Ik kijk al uit naar alle volgende verhalen die ik hier te lezen zal krijgen. En laat Fenneke weten dat ik haar graag zie! ;-) Nog veel plezier daar!
  5. De Driezekes:
    19 augustus 2011
    Wij vinden het ook leuk om ongeveer 15 keer per dag naar jullie reislogger te gaan kijken of er nog nieuws bijgekomen is, volhouden zo ! Geniet verder van jullie verblijf !
  6. Anja:
    19 augustus 2011
    het is een super leuke foto van iedereen! hopelijk hebben jullie heel veel plezier en zo als ik hoor is het blijkbaar leuk daar.En ik wil graag nog meer verhalen horen maar dat zal nog wel komen! iedereen nog heel veel plezier!!PS:Lotte ik mis jou stiekem wel een beetje:p
  7. Wendy (ma van Bieke):
    20 augustus 2011
    @ de Driezekes : haha, klinkt heel bekend ;-)
  8. Hugo & Greet:
    20 augustus 2011
    leuk dat we horen wat jullie allemaal beleven!
    Stiekem zijn we allemaal een beetje jaloers...
    geniet er maar van met volle teugen!! Vol ongeduld wachtend op jullie nieuwe bericht!
    groetjes!!
  9. Kirsten Vanhooydonck:
    Hallo iedereen,
    Dat lukt daar blijkbaar allemaal heel goed. We hadden ook echt niet anders verwacht. Geniet van jullie bezoek en laat jullie maar eens helemaal onderdompelen in de Zuid-Afrikaanse sfeer, want die ga je missen als je terug bent! Doe ze zeker de groetjes in de crèche en het jeugdcentrum.

groetjes vanuit het gemeentehuis!
  10. Erna Beyers:
    He Britt, leuke foto,
    Geniet van Kaapstad en je gastgezin, ik vind het erg leuk en boeiend om jullie verhalen op reislogger te kunnen volgen.
    Groetjes, je tanteke.
    xxx
  11. Wim Vangheluwe:
    Dag Afrikareizigers

Leuk om jullie avonturen te kunnen volgen op deze blog. Doe onze vrienden daar de groeten en nog veel plezier!

Veel groeten

Wim
  12. Wendy (ma van Bieke):
    ter info @ Bieke :
    Anderlecht - Bergen 2 - 2
    Zulte Waregem - Club Brugge 1 - 1
  13. Wendy (ma van Bieke):
    PS : Ilse geslaagd =))
    voilà nu is t weer aan jullie voor een sappig reisverslag ;-)
  14. Marleen Pockelé:
    22 augustus 2011
    Dag collega's van Sint-Jozef

Ik lees in jullie verslagen dat alles prima verloopt en dat de sfeer optimaal is. Zo moet het, geniet van alle indrukken, fotografeer alles in je hoofd zodat je deze belevenis nooit meer vergeet. Ik blijf jullie volgen!
    Heel veel groeten uit een zomers (?) België!

Marleen Pockelé