Even afstand genomen: Ceres vanuit de hoogte

19 maart 2011 - Ceres, Zuid-Afrika

Hallo ,

Gisteren hebben we kunnen vergaderen over de thema's jeugd en milieu in twee groepjes. Dat  werkte goed. Vlak na de middag brachten we een bezoek aan het Ecocentrum in Waverly Hills. Johan, onze grappige gids, vertelde ons over de biologische boerderij, inheemse planten, de medicinale kruidentuin en het Greenfingers project (http://www.waverleyhills.co.za/pages/63965925/OUR-FARM/Eco-Centre.asp) dat in samenwerking loopt met de dienst milieu van Witzenberg. Na het bezoek werkten we nog een uurtje door in het gemeentehuis.

Vanochtend toonde Johan Swaenepoel ons de nieuwe wandelweg, een groot project in PA Hamlet waarbij jeugd werd opgeleid om een wandelweg rond het stadje aan te leggen met groen, banken en op het einde een zwembad. Alles was nog in constructie.

Witzenberg heeft sinds kort de langste kabelbaan van Afrika tussen de rotsen op de weg naar de Koekedouwdam. De kabelbaan is iets langer dan die van Bosrust, ongeveer 1,4 km met 8 tussenstops. Dat moesten we natuurlijk even gaan checken van de gemeente. We moesten allemaal een harnas aan en 2 begeleiders namen ons mee. Hoogtevrees kreeg geen kans, want het uitzicht op de Ceresvallei was adembenemend.

Op zaterdagmiddag waren er ontmoetingen met de Manco (beheerraad jeugdcentrum) en de raadsleden van Wolseley. Zeer interessant.

Mrs. Kayer van Mooi Uitsig had ons uitgenodigd om naar de kermis te gaan kijken in een nabijgelegen school, aangezien Mooi Uitsig dezelfde kermis enkele weken geleden had gehad. De kinderen vonden het geweldig. Wij keken onze ogen uit.

Tot maandag!

1. Cindy:
    20 maart 2011
    Wauw Kirsten, klinkt allemaal super daar! Het ziet er allemaal erg indrukwekkend en interessant uit. Geniet er nog dubbel en dik van en ik verwacht een uitgebreid verslag als je terugkomt!

Groetjes Cindy
  2. Saartje:
    20 maart 2011
    Wauw, 1,4km! Den Bosrust kan er wat van leren. Zeker een leuke ontspanning in jullie drukke agenda. Doe het nog goed!
    Tot snel.
    Groeten,
    Saartje
  3. Berdine:
    21 maart 2011
    Mooie foto's!
    Geniet er allemaal nog maar van!

Groetjes uit Essen
  4. Britt:
    21 maart 2011
    Amai, als ik dit zo allemaal lees kan ik al niet meer wachten tot het augustus is!
    Nog veel plezier ginder!

Groetjes
  5. An:
    24 maart 2011
    Dag Kirsten en Mieke,

Tof dat we jullie verhalen kunnen lezen. Het lijkt daar wel de moeite! Gedraagt uweigen, geniet ervan!

Groetjes
    An