Op die Berg... Waar juist?

16 januari 2014 - Ceres, Zuid-Afrika

Januari 2014. De start van een nieuw werkingsjaar, en wat voor één!

De stedenband bestaat dan al wel 11 jaar, maar voor de komende 3 jaar staan er naast de gekende projecten ook enkele nieuwe op het programma.

Nieuw in 2014  is de deelgemeente Op die Berg, gelegen op ongeveer 1 uur rijden van het centrum in Ceres. De noden zijn er hoog (school drop outs, laag opleidingsniveau, hoge werkloosheid, beperkte transportmogelijkheden, weinig tot geen toerisme, criminaliteit, ...), de mogelijkheden zeer beperkt.

Het gemeentebestuur van Witzenberg wil de komende jaren extra investeren in die uitgestrekte rurale gebieden om de werkloze jongeren enig perspectief te kunnen bieden.

De komende dagen gaan we op onderzoek met een goed gevuld programma. We leren Op die Berg beter kennen en evalueren de vorige projecten. We zijn misschien maar even weg, maar we houden jullie toch graag op de hoogte van onze ervaringen hier!

Tot maandag!

1. Stefaan Denewet:
    17 januari 2014
    Ik kijk met belangstelling uit naar jullie ervaringen
  2. Jokke Hennekam:
    17 januari 2014
    Goeie reis en doe alle bekenden daar heel veel groeten !!
    Breng ook zeker een bezoekje aan de KAROO....
    @Kirsten : ik heb een kadootje voor JoAnn en voor Lizzy afgegeven bij Frans S. Niet vergeten te bezorgen hé :) !!
  3. Mieke Suykebuyk:
    20 januari 2014
    hey, hoe is het daar? Al goed gewerkt? Doe de groetjes aan iedereen! groetjes, Mieke
  4. Tessa:
    20 januari 2014
    Hopelijk een goede vlucht achter de rug en zijn jullie fris kunnen starten aan het nieuwe werkjaar! Doe dat goed daar en tot snel! Groetjes x