Dinsdag 23 aug

24 augustus 2011 - Ceres, Zuid-Afrika

Dinsdag 23 AUG

Vandaag was het een regenachtige dag. Wat jammer…

Na het ontbijt is ieder van ons zijn eigen weg gegaan op de school. We gaven allemaal les over: klimaatverandering, de Belgische keuken, vrije tijd van de jongeren, ICT, wiskunde… Alleen Lien en Britt moeten hun dansles morgen nog geven!

We verzamelden tussendoor ook de gegevens om de ecologische voetafdruk van deze school te berekenen. De leerlingen namen ons onderzoek niet zo serieus. Sommigen kwamen 376 km te voet naar school… Anderen moesten 22 mm met de bus…

Na de middag is ons programma een beetje in het water gevallen. Er was een uitstap gepland naar het centrum van Tulbagh en naar de Chris Hani crèche en het jeugdcentrum. Maar door de regen ging er opeens niets meer door. Zoals eerder al gezegd, houden ze hier niet van de regen. Wij, ongeduldig als we zijn, drongen nog wat aan en uiteindelijk mochten de leerlingen een wandelingetje maken naar het jeugdcentrum.

De leerkrachten bleven ondertussen op school voor een vergadering over de verdere samenwerking. De Zuid-Afrikanen plannen immers al een tripje naar België in oktober en in april.

Nadien vlogen we erin! Koken en bakken! Iedereen was druk bezig, want vanavond aten we Belgische kost: frikadellen met krieken, gemengd fruit, boterhammen, pannenkoeken en rijstpap. We zaten precies bij ons moeke aan tafel!

Viviane heeft alles in haar beste Engels voorgesteld. Luister even: there is some tea for you met citroen and not met melk.

Voor de volwassenen was er nadien nog Hasseltse koffie, maar daar waren ze niet zo gek van.

Na het eten was iedereen snel weg, want er was een feestje te doen in de pub. Waar is da feestje? In de pub is da feestje! Iedereen liet zich gaan! Vooral Karel de cameraman en ons Viviane!

Om half 12 waren alle snaveltjes toe! Welterusten en tot morgenvroeg!

1. Hilda maas:
    24 augustus 2011
    Hallo Lotte Vingerhoets.
    Zo te zien heb je het wel naar je zin hé?
    Geniet er maar van.
    Groetjes van Erik en Hilda en een pootje van Ricky.
  2. Ellen:
    25 augustus 2011
    En? Is het weer al wat gekeerd?
    Karen, je Afrikaans op smartschool klinkt goed. Gaan de collega's en leerlingen daar met mij akkoord?
    Wat staat er de komende dagen nog op het programma?
    Ik wou dat ik er bij was! Zeker de dagen op school.
    Groetjes Ellen