Donderdag 14 augustus: showtime

15 augustus 2014 - Tulbagh, Zuid-Afrika

Donderdag 14/08

Vandaag begonnen we de dag weer met een heerlijk ontbijt in de grote zaal, zodat we er weer in konden vliegen. Met onze buikjes goed vol, gaven we onze laatste lessen over België. Na al die lessen gegeven te hebben, waanden we ons al bijna leerkracht. Het bleef niet alleen bij de middelbare school, vandaag hebben we ook les mogen geven in de lagere school. We kregen klasjes van ongeveer 40 leerlingen, dus we waren toch een beetje bang voor de drukte, maar ze waren verbazend rustig. Elke klas kreeg een getekende boom en een mooie kleurplaat en toen gingen we aan de slag met vingerverf en kleurpotloden, de resultaten mochten er zeker zijn! Toen we afscheid hadden genomen van de vele schattige kindjes van de lagere school, mochten we soort van toespraak een bijwonen waarbij ze de leerlingen probeerden te motiveren om zich in te zetten voor hun toekomst, zeer interessant! Na het lekkere middageten begonnen we te repeteren voor onze show van de avond. Hier en daar moesten er nog wat aanpassingen gedaan worden, dus er was toch wel een zekere portie stress aanwezig. We hadden een paar uurtjes vrij nadien, dus zijn sommigen Tulbagh gaan verkennen, anderen hebben nog wat tijd besteed met de familie en nog anderen kozen ervoor om een beetje te rusten. Toen was het tijd voor onze grote show! Eerst nog lekker eten met de gastgezinnen en toen konden we het podium op. Black-and-white dansje, voetendansje en 4 chords… We hebben veel positieve reacties mogen ontvangen, het was een groot succes! Toen de show over was, kon er nog wat gedanst worden, maar na een paar uurtjes zijn er nog velen naar Henzene’s huis gegaan om de avond nog op een leuke manier af te sluiten. Het was weeral een zeer geslaagde dag!

1. Kirsten Vanhooydonck:
    18 augustus 2014
    Hey, ik ben heel benieuwd naar wat de speaker te vertellen had en hoop dat jullie dansje ook gefilmd werd.
    Doe ze héél veel groetjes van ons.