Donderdag 21 augustus

21 augustus 2014 - Ceres, Zuid-Afrika

Vandaag werden we opgesplitst in twee groepen. We gingen walvissen spotten in de Indische Oceaan. Helaas was het bootje niet groot genoeg voor heel onze groep dus we gingen in twee keer. Toen de eerste groep deze enorme dieren bewonderde, was  groep twee druk bezig met de inkopen van de dag te doen. Een aantal van groep één, waaronder Kaat en Elissa, maakte groep twee wijs dat er vandaag helaas geen walvissen te zien waren vanwege het mindere weer. Maar gelukkig was dit een mop, want buiten een hoop walvissen hadden ze ook nog enkele dolfijnen gezien. Groep twee zag enkel walvissen, maar zagen ze van heel dichtbij.

‘s Avonds kookten we in groepjes voor elkaar een volledig diner, het voor-, hoofd- en nagerecht waren stuk voor stuk verrukkelijk. Daarna werd er nog gezellig nagebabbeld en zakte Laura Meyvis zelfs door haar stoel toen ze met volle passie vertelde over Berlijn. Dit had als gevolg dat Maxime en enkele anderen niet meer bijkwamen van het lachen. Kortom weer een super gezellige avond. Jammer voor de kamer van Danique, Stéphanie, Kaat, Sien, Joke en Emma, want die bleven met de opkuis en het afval achter.