Donderdag 25 aug

Blog 25 aug

Vandaag ons laatste momentje op de school. Om 9u moeten we vertrekken om op tijd op onze volgende bestemming te zijn: Game drive in Albertinia.

Tijdens ons ontbijt verzamelen steeds meer mensen in de staff room. De Zuid-Afrikaanse leerkrachten, de leerlingen van de gastgezinnen, de directie… Nog enkele dankwoordjes en een groepsgebed. De traantjes beginnen op te komen…

Naar buiten en dan de laatste foto’s. Elkaar nog een paar keer goed vastpakken, drukkies geven en uiteindelijk zijn we toch een uur te laat weg!

Rijden ging vlot op één moment na, beide auto’s keihard rechts aan het rijden, gelukkig heeft het groepsgebed deze morgen ons voldoende bescherming geboden. Erik en Karen konden net op tijd uitwijken en voor de rest verliep de trip vlot.

We kwamen onderweg bavianen tegen en zijn enkele keren gestopt om foto’s te trekken van het uitzicht want we reden door de Hottentotskloof.

Aangekomen in Albertinia zijn ze aan het wachten op ons voor de eerste game drive. Met twee jeeps trekken we richting de dieren! Bij ondergaande zon zagen we al giraffen, zebra’s, buffels, springbokken en verschillende soorten vogels. De andere dieren zijn voor morgenvroeg.

In het restaurant vonden we een mega buffet met veel verse groenten, lam, echte vispaella... Er waren ook lekker warme hutten (al vinden we de naam hut niet geschikt voor deze luxueuze accommodatie. Chalet doet dan weer teveel aan Oostenrijk denken en Cabine vonden we ook maar niks).

Er zijn al heel wat nieuwe initiatieven aan het groeien voor onze groep o.a. deelname aan de nieuwjaarsduik in Oostende, gesponsorde deelname aan de dodentocht, aankoop van een sint-Jozefwoning in Zuid-Afrika... En we organiseren een Zuid-Afrika dag op school: iedereen minstens een half uur te laat, dan ontbijten, 40 min les, en dan chipsverkoop aan de hekken (organisatie Bieke en Niels...), kauwgom en lolly’s in de klas meer babbelen en minder saaie lessen... Het wordt geweldig. Wie dit ineensteekt zien we dan wel!

Groetjes en tot morgen héél vroeg voor een nieuwe game drive bij zonsopkomst!

1. Erna Beyers:
    26 augustus 2011
    Hej Britt, als ik lees over jullie afscheid, dan krijg ik ook al tranen in de ogen. Dit zijn toch voor jullie fijne momenten die je nooit meer vergeet.
    En nu op safari... waw, vééél foto's nemen he.
    En wat de nieuwjaarsduik in Oostende betreft: Richard daagt jou en je klasgenoten uit. Hij gaat in januari voor de 5de keer meedoen aan de nieuwjaarsduik!..;)) Hij verwacht jullie allemaal!
    Groetjes en genieten he.
    xxx
  2. Moeke en Vake:
    26 augustus 2011
    Mooie reis , doe zo voort
    Aan Britt ,je hebt er weer een nichtje bij vandaag om 11.55 uur Jolien is haar naam ,weegt 3.410 kg en 49 cm groot.
    Goetjes Vake en moeke , T. Monique en N.Stefaan
  3. Danny milbou:
    26 augustus 2011
    amaai lien, wat hebben jullie het geweldig daar... ik ben eigenlijk een klein beetje jaloers, zo'n geweldige ervaring!!!
    nog heel veel plezier en de groetjes aan alleman he
    tot volgende week
  4. Hugo & Greet:
    Hej Ruth,
    wat een geweldige ervaring moet dat daar geweest zijn op die school. Dit ga je zeker en vast nooit meer vergeten. Geniet nog van jullie verdere reis en veel groetjes en dikke kus.
  5. De Driezekes:
    Hallo Anneleen en groep,
    Wij zijn blij mee te mogen lezen over jullie mooie reis, maak nog heel veel leut tijdens jullie rondreis en tot vrijdag !
  6. Wendy (ma van Bieke):
    27 augustus 2011
    als ze maar allemaal mee terug komen !
    ik heb zo mijn twijfels, als ge hun verslagen en berichten leest ;-)
  7. Annick Elst:
    28 augustus 2011
    Dag Brittje, fantastisch al die dingen die jullie daar verwezenlijken! Geniet nog van deze laatste week en een veilige reis terug. We kijken alvast uit naar de foto's die jullie genomen hebben... Dikke zoen van Annick, Roel, Steven, Ria en Louis
  8. corine:
    28 augustus 2011
    Dag lieve collega's

Leuk om jullie reisverslag te kunnen lezen!
    Wens jullie nog veel plezier de volgende dagen en geniet van al het moois dat Zuid-Afrika te bieden heeft.

warme groet

Corine