Vervolg maandag 18 augustus

19 augustus 2014 - Albertinia, Zuid-Afrika

Na een uurtje rijden kwamen we met onze drie minibusjes aan in Albertinia Garden Route Game Lodge. Nadat iedereen een roommate had gekozen, konden we onze kamers gaan bewonderen. Onze eerste reactie? WAUW!! Een groot dubbelbed, mooie Afrikaanse decoratie en een prachtige badkamer. De meisjes begonnen al direct plannen te maken om met een theetje en een rustig muziekje in bad te gaan, maar eerst was het nog tijd voor onze eerste safaritocht. Met onze landrovers en landcruisers gingen we op zoek naar de dieren. We waren vertrokken met hoge verwachtingen, maar dat het zo adembenemend ging zijn, hadden we zeker niet verwacht. Leeuwen, giraffen, zebra’s, nijlpaarden, olifanten, neushoorns en nog vele anderen, we hebben ze allemaal gezien! Voor Danique waren de olifanten toch wel het indrukwekkendste, maar die gingen we pas morgen van dichtbij bewonderen. De avond kwam steeds dichterbij, met als gevolg dat de temperatuur daalde en er steeds meer wind opkwam. Onze gidsen waren hier gelukkig op voorzien, want iedereen kreeg een lekker warme poncho. Dit leverde ook enkele grappige momenten op, omdat deze poncho’s wel eens durfden opzwellen door de wind, waardoor iedereen er uit zag als een sumoworstelaar. Bij Dries De Laet was het zelfs zo erg, dat als hij recht ging staan, er niemand nog iets kon zien door zijn wegvliegende poncho. Iedereen wou een foto van deze indrukwekkende dieren, dus het aantal foto’s liep steeds hoger en hoger op, maar ook de selfies waren weer zeer populair. Onze gidsen wisten ons veel interessante dingen te vertellen (snelheid van de dieren, wat ze eten, hoeveel een olifant kost,…). Ze hebben ons zelfs van de hele bittere plant aloë ferox en zure ‘clover’ laten proeven, maar die eerste viel bij niemand in de smaak. Na een paar uur zat onze eerste safaritocht erop, maar niet getreurd: morgen gaan we nog eens! Bij het avondeten was er zeer veel keuze: struisvogel, biefstuk, eland en nog een lekker dessertje. Met onze buikjes goed vol, konden we aan ons ontspannend badje beginnen! Een theetje, badparels en badschuim mochten zeker niet ontbreken. We werden nog uitgenodigd op de kamer van de twee Diesjes, die op kamer negen sliepen (drie x drie = negen en twee x drie = dries). Daar hebben we nog even gebabbeld, maar toen zijn de meesten toch teruggekeerd naar hun kamers, om in de zalige bedden te kunnen gaan slapen. Morgenvroeg vertrekken we voor de tweede keer op safari, maar nadien gaan we kamperen, dus zullen we eventjes zonder Wi-Fi zitten (tijdelijk geen blog).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Katrien Pierloz:
    20 augustus 2014
    Het is super tof om jullie verhalen te lezen en met die leuke foto's erbij krijgen we een mooi idee hoe het er daar aan toe gaat. Alvast een lieve dankjewel voor de redacteurs daarvoor! Nog véél plezier op jullie droomreis!!!
  2. Carla Elst:
    20 augustus 2014
    Geweldige foto's, toffe verslagen! Ik kijk elke dag uit naar jullie belevenissen. Geniet nog met volle teugen van het prachtige Zuid-Afrika!!