vrijdag 15 augustus

18 augustus 2014 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Vrijdag 15 augustus begon de dag ook weer met een heerlijk ontbijt op school, het aller laatste . Toch was de spanning te snijden, want we moesten tijdens de ‘break’ een voetbalwedstrijdje spelen tegen een Tulbaghse voetbalploeg. Deze bestond uit alle goede spelers van de school. Dit draaide jammer genoeg uit op een nederlaag voor ons (2-1 en 1-1). Dit kan niet aan de supporters gelegen hebben, want toen de tricoloreschmink werd bovengehaald, werden de Belgische spelers overrompeld door de kinderen. Gevolg: schmink op en half de school vol met de Belgische kleuren. Na de wedstrijd werden er nog handtekeningen uitgedeeld op hand en hemd.

Hierna was het echt tijd om afscheid te nemen van de school. In de grote zaal verzamelden alle leerlingen zich om ons uit te zwaaien. Ook nu werd er weer heel wat gespeecht. Als bedankje voor deze  mooie week zongen we nog 2 liedjes voor hen. De liedjes waren heel toepasselijk: Vrolijke vrienden en de slagersbank (aka ‘Viva de scholenband’).

Na een oorverdovend applaus en een rugzak vol goede herinneringen verlieten we samen met de gastleerlingen de school op weg naar ons volgende avontuur dat begon in Oudtshoorn.

Oh ja! En nog een fijne Moederdag aan alle mama’s.