Vrijdag 22 augustus

22 augustus 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag zijn we naar de Drakenstein gevangenis gegaan, de gevangenis waar Madiba, ook wel Nelson Mandela genoemd, heeft gezeten. We bezochten het huis waar hij 2 jaar in heeft gewoond. We hadden een super goede gids, hij vertelde alles wat hij wist met veel passie. Het mooiste wat hij zei, voor velen van ons, was “je mist pas iets als je het niet meer hebt”. Je voelde de aanwezigheid van Madiba omdat het huis nog niet was omgevormd tot een museum. Na de rondleiding was iedereen emotioneel, zelfs de gids kreeg een krop in de keel. Na de rondleiding kregen we een medaille als aandenken aan Madiba en ons bezoek aan de gevangenis.

Onderweg naar Kaapstad kregen we de tijd om even te bekomen. Toen we de kleutertjes van de crèche zagen, waren we hier al snel overheen. We maakten plezier met de kleintjes. Hierna gingen we naar Kalkbaai, een kleine haven aan de rand van Kaapstad. Hier voederde den Dakke de zeeleeuwen en kocht Pat een zwerm vogels bij de plaatselijke verkopers. Ook kocht Lien giraffen bij deze verkopers. Hierna dronken we nog iets in een mojitobar. Moe maar voldaan keerden we terug naar Kaapstad om daar de nacht door te brengen. De boys, Lien, Laura, Sien en Maxime sliepen samen op de kamer met 2 Duitsers. LACHEN!!