woensdag 13 augustus

13 augustus 2014 - Tulbagh, Zuid-Afrika

Het is vandaag 13 augustus en het is duidelijk kouder dan de vorige dagen
Ook vandaag begon de dag om 7.15u, vandaag werden we verwend en kregen we Afrikaanse croissants. We moesten vandaag heel de dag les geven aan de Zuid-Afrikaanse leerlingen. En deze zitten met 40 leerlingen in een klas in plaats van 20 zoals bij ons. Het was een leuke maar vooral vermoeiende dag. Wanneer we hiermee klaar waren konden we genieten van een Zuid-Afrikaans middagmaal, alhoewel was dit voor sommige misschien wel iets te pikant.

Vervolgens namen we zelf het heft in handen en begonnen we aan onze Belgische maaltijd. Groentesoep gevolgd door vol-au-vent met aardappelpuree en rijstpap als dessert was het menu. Er moest gekookt worden voor 100 mensen dus dit hield in dat er heel wat groente geschild moesten worden. Deze heerlijk maaltijd werd gevolgd door een quiz, waarbij alle fantastische prijzen te winnen waren. Hierna keren we huiswaarts en kruipen we lekker onder de wol.

1. Lenaert Nancy:
    14 augustus 2014
    Hé St-Jozef-ers, blij te lezen dat jullie het prima stellen. Geniet nog met volle teugen en doe vooral veel warme groeten aan iedereen daar. Ze zullen vast lekker gesmuld hebben van jullie Vlaamse kost ;-) Ik blijf jullie volgen! Tot gauw X