woensdag 20 augustus

20 augustus 2014 - Kaap Agulhas, Zuid-Afrika

Ook vandaag werd iedereen weer wakker, al was het deze keer maar nipt. Er waren verscheiden leerlingen bijna dood gevroren deze nacht. We sliepen in tenten en in Zuid-Afrika koelt het 's nachts behoorlijk veel af.
Maar dit waren we al snel vergeten toen we lekker aan het dobberen waren op de Breedde rivier. Vandaag gingen we raften. Jip, Laura, Lien en Gilberte waagden zich aan een heuse klifsprong. De mannen onder ons wilden er toch weer een race van maken, dus namen de bootjes van Lorenz en Quinten het op tegen het bootje van Jip en Dries. Uiteraard waren deze twee leerkrachten  geen partij voor dit super team.

Op weg richting de volgende slaapplaats kreeg het busje van Laura M en Quinten een beetje pech, ze hadden een platte band dus moesten ze stoppen bij een tankstation om deze terug op te pompen.

Iedereen was weer tevreden met de verdeling van de kamers. 's Avonds babbelden we nog gezellig over van alles en nog wat en speelden velen een spelletje biljart in de Voerman van Zuid-Afrika. Geen zorgen ouders, wij gaan hier niet op café, maar de bar van deze backpacker slaapplaats deed ons denken aan de Voerman.