Woensdag 24 aug

26 augustus 2011 - Ceres, Zuid-Afrika

Hallokidoki!

Onze laatste dag op de Waveren Hoërskool. Wat jammer! Onze tijd is hier voorbij gevlogen!

Iedereen van ons, behalve Niels, heeft vandaag een uniform gekregen van de school. Wat zien we er toch schattig uit!

Vandaag volgden we allemaal nog enkele lessen en Lien en Britt gaven nog dansles. ’t Was wel wat sukkelen met de muziekinstallatie, maar de leerlingen vonden het leuk.

Tijdens de pauze was het boomplantceremonie. Er werden 9 bomen geplant en ze kregen onze namen. Als ze de Quiten-boom maar goed water geven! Want als die even dorstig is als ons Quinten… Hopelijk zien we volgende keer al serieuze bomen!

Het laatste lesuur maakten we vriendschapsbandjes met juffrouw Nadia met de kleuren van de Belgische en Zuid-Afrikaanse vlaggen. We kregen ook een hele doos mee voor extra bandjes te maken in België.

Middagmaal op school en nadien naar Goudini Spa, ontspannen! Een resort van buitenzwembaden met warm bronwater. We vonden 37°C toch wat te warm om actief in te zwemmen! Een beetje aan de rand hangen was warm genoeg!

Er was ook een glijbaan en daar weet Karen alles van! Ze heeft van boven tot beneden gegild en gilt nu nog als ze eraan denkt!

’s Avonds was het groot afscheidsfeest in de lokale pub. Bedankjes voor iedereen en ook enkele cadeautjes. Na onze week op de school hebben we beslist om een laptop, beamer en boxen te schenken! Pat en Erik waren deze middag al gaan winkelen dus konden we het meteen afgeven.

Voor de Zuid-Afrikaanse leerkrachten en leerlingen van de gastgezinnen organiseerden we nog een echte tombola!  Pennen, latten en een turnpakje van onze school werden verloot.

Er werd nog tot laat gedanst!

P.S. Peter Neelen moet tegen volgende keer wel eens een andere cd maken voor onze Zuid-Afrikaanse vrienden. Nu lijkt ’t alsof wij in België alleen maar hoempapa-muziek hebben!

Moe en voldaan kroop iedereen rond 24u in zijn bedje, de laatste nacht bij het gastgezin.