Zaterdag 20 aug

23 augustus 2011 - Ceres, Zuid-Afrika

20 AUG

Wat was het weer vroeg deze morgen! Om 7u werden we aan het ontbijt verwacht dus wij Belgen als plichtbewuste mensen uit ons bedje! Maar de Zuid-Afrikaanse tijd is wat anders: Zij waren er tegen 8u30.

Na een stevig ontbijt vertrokken we met het zonnetje als gezelschap richting de watervallen. Wauw, zo’n mooi uitzicht dachten we vanaf beneden. De watervallen van Coo zijn er niets tegen!
Maar boven was het uitzicht pas super-geweldig-fantastisch!
De klim liep wel niet van een leien dakje! Natte voeten en vuile handen, maar iedereen geraakte heelhuids boven! Proficiat!

Het was een hele ecologische tocht! Tijdens deze tocht hebben we vanalles geleerd over al de plantjes en bomen die typisch zijn voor de plaats daar. We kwamen ook voorbij een weggetje dat enkele jaren geleden helemaal " weggespoeld" was door de regen. Hierdoor moesten we een riviertje oversteken en zo naar boven te gaan.

Boven werd Lotte door de Zuid-Afrikaanse jongens volledig in het water gegooid en flesjes werden bijgevuld met het frisse bronwater.

Weetje: We zagen al van de eerste dag dat veel jongeren van hier voortanden missen. We vroegen ons af hoe dat kwam. Resultaat: het is hier de mode om die te laten trekken omdat ze geloven dat ze dan beter kunnen kussen.

We wandelden nog naar beneden en kregen lunch op de kampplaats. Wanneer we terug op de kampplaats waren, doken Lotte en Bieke in het zwembad. Remember: het is hier winter…

We gingen nadien naar de ‘Kerkstraat’, waar enkele leuke winkeltjes waren en mee met Christabelle naar een fotoshoot. We zijn ook gaan wijnproeven. Alle, onze leerkrachten dan toch…

Nadien naar het theater van de mama van Christabelle. Daar kregen we voor de tweede keer die dag frietjes. We zullen met ronde buikjes thuiskomen! De show van het theater werd gemaakt door aanstormend talent in Tulbagh. Het ging van karate tot zingen tot dansen. Vervolgens hebben we zelf ook onze beste dans moves boven gehaald!

De leerkrachten gingen vervolgens naar de pub en wij werden met het ‘bakkie’ thuis afgezet. Met 7 personen achteraan in de koffer van een jeep!

Slaapwel en tot morgen!

1. Conny en Herman:
    23 augustus 2011
    Waw ! Dat moet de moeite geweest zijn daarboven. Hopelijk kunnen we later thuis een klein beetje mee genieten van de foto's maar het echte zal toch nog wel wat anders zijn ...
  2. Lenaert Nancy:
    23 augustus 2011
    Ben al benieuwd naar de volgende hoofddeksels... ;-)
    Fantastisch om jullie daar toch wat 'bezig' te zien. Veel groeten!
  3. Erna Beyers:
    23 augustus 2011
    He Britt, jullie beleven duidelijk véél kippevelmomenten.Pfff, 'k ben toch wel jaloers hoor. Geniet er van en leuk om weer enkele foto's te zien.
    T. Erna
  4. Dries:
    23 augustus 2011
    He lientje ik hoop dat je u daar goed amuseert want dat verdien je wel hier kijk je echt al lang naar uit . maar amuseren ga je daar zeker wel doen zeker want met jou is alles geweldig . Gr dries
  5. Anja:
    23 augustus 2011
    He,Lotte ik heb gehoord dat een Afrikaanse jongen je in het water heeft geduwd we moesten hier thuis allemaal een beetje lachen :) maar de duik in het zwembad zal wel fris geweest zijn! :p Nog HEEEEL veel plezier daar he! we missen je thuis wel hoor grtjs Lisl Je zusje:)