De zomer is voorbij !

17 mei 2010 - Ceres, Zuid-Afrika

Artscape was heel goed. In de voormiddag was er een 'Youth Dialoque'. Eerst werden er opwarmingsoefeningen gegeven door iemand van het theater en nadien was er een workshop over hoe de jongeren hun toekomst zien in Witzenberg. Het bureau gaat nu een samenvatting maken en deze overhandigen aan Sithembiso zodat de gemeente weet waar de zwakke punten liggen volgens de jeugd. Volgend jaar komen ze dan terug voor een gesprek met deze jongeren en om te zien of de gemeente ondertussen iets gedaan heeft. Ik hoop echt dat dit iets gaat opleveren. Ook de lunch en de show waren een groot succes.

De zomer is voorbij ... regen ... regen ... regen ...

Niet zo erg, maar niemand komt nog buiten. Op maandagavond zouden we een vergadering hebben met de vrijwilligers. Er komt niemand opdagen. Te slecht weer. Dit is iets wat ik niet voorzien had, maar waar ik blijkbaar toch rekening mee zal moeten houden.

Juni is de maand van de jeugd, dus plannen we nog een vergadering met het Witzenberg Youth Council en de verschillende Youth Forums, om na te gaan in hoeverre er al voorbereidingen werden getroffen voor de Street Soccer en of er eventueel nog andere plannen zijn. Voorlopig nog niet te veel resultaat. Ik begin de indruk te krijgen dat deze forums (nog) niet zo goed werken. Als ik hun programma bekijk, blijkt dat ze veel vergaderen, maar dat ze verder voorlopig nog niet zo veel doen. De affiches en uitnodigingen zijn klaar, dus nu is het aan hen om in hun eigen wijken de ploegjes op te trommelen.

Vorige vrijdag zijn Rachel en ik met een bus vol jongeren naar een workshop geweest in Kaapstad. Deze workshop stond helemaal in het teken van klantvriendelijkheid, goede service verlenen, beetje leiderschap ... Na iedere workshop krijg je een diploma en voor de jongeren is het heel belangrijk zo veel mogelijk workshops te volgen, want al deze verschillende diploma's kunnen nuttig zijn voor op hun CV, en geven hen hopelijk meer kans op werk.

Aangezien het heel de week zo een slecht weer was en we dus niemand van de Manco of de vrijwilligers gezien hebben, zijn de voetbaltruitjes nog niet op hun bestemming geraakt. Maar het staat al wel vast dat Phakamisa (1 van de leden van de Manco en een echte voetbalfan) 2 teams gaat proberen samen te stellen in naam van het Jeugdhuis, dus dat komt wel goed ! We zullen de truitjes nodig hebben !

En ondertussen gaan de bouwwerken "rustig" door en hebben we voor de veiligheid toch maar andere locaties geboekt voor het vakantieprogramma. We zien wel ...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Chantal:
    19 mei 2010
    Ik heb een apart fotomapje gemaakt voor de bouwwerken, dan kunnen jullie de vorderingen beter opvolgen hé.
  2. Jokke Hennekam:
    20 mei 2010
    Goe bezig meisje !!!

Hier gaan bouwwerken ook niet veel sneller hoor!!!!
    En wat het weer betreft : eindelijk een heerlijk zacht lenteweertje.

Doe Rachel en Sithelbiso ( én Jo-Ann en Lizzy) héél veel groeten van mij.
    en vooral nie opgeef nie hé!!