Zondag 28 augustus

Blog 28 aug

Vroeg opstaan vandaag! Om 8u zijn we allemaal paraat aan het ontbijt. De vorige avond werd ons verteld dat we niets moesten voorzien voor het ontbijt, maar vanmorgen bleek toch dat wij met brood en 1 potje confituur niet tevreden zijn!

We laden onze bagage in en vertrekken voor een wandeling richting het water. Op een smal padje tussen de bloemen en struiken wordt door Fenneke een mestkever opgemerkt die een bolletje mest voortduwt. Viviane is fier dat Fenneke dit onthouden heeft uit haar biologie lessen en roept manlief Erik om close-up foto’s te trekken als didactisch materiaal!

We komen aan in een oud haventje waar enkele kraampjes staan opgesteld met Afrikaanse souvenirtjes. Iedereen begint volop rond te neuzen en er worden leuke souvenirs gekocht. De kunst is om zoveel mogelijk af te dingen! J Toch geraakt veel geld op…

We wandelen een beetje verder, doen allemaal nog een plasje, nemen (bijna allemaal) een touristil en dan springen we op de boot om walvissen te gaan spotten! Bij vertrek merkt Lien op dat het hier nogal wild water is, want de boot gaat stevig op en neer! Maar nee, Karen had al wel erger meegemaakt! Dit was peanuts!

Na een half uurtje varen bleek dat Karen toch ook beter een touristil had genomen. Ze hing daar over de rand van de boot… Of wilde ze die walvissen van zo dichtbij bekijken? Ik denk het niet! Ocharme, wat hadden we er compassie mee!

Nu een touristil nemen had ook geen zin meer! Die was er meteen terug uit!

De anderen van de groep zagen walvissen op 5 meter van de boot en er sprongen ook enkele zeehondjes rond. Wat leuk! Hoge golven, mooi weer, goed gezelschap! Onze dag kan niet meer stuk!

Na een tochtje van twee uur op het water komen we weer aan in het haventje en we wandelen samen naar de supermarkt. ’t Is niet nodig dat we allemaal mee gaan hoor! Maar ach, iedereen heeft wel zin om snoepjes en chipjes te kopen!

Een late lunch om 17u zorgt ervoor dat we pas om 18u kunnen vertrekken naar onze volgende bestemming: Stellenbosch!

We rijden voor de eerste keer in het donker, gelukkig is chauffeur Karen wat bekomen en we komen veilig aan bij de logeerplaats Stumble Inn.

Groep 3: Lien, Ruth en Bieke beginnen meteen te koken. Vandaag op de menu: Scampi met stokbrood, macaroni met kaassaus en yoghurt met fruit. Hmm, smullen!

Na de afwas kruipt iedereen moe maar voldaan in zijn bedje en slaapt lekker tot de volgende morgen. We slapen allemaal lekker vast, want jammer genoeg wordt er deze nacht ingebroken in een van de auto’s. Een ruit ingeslagen en alles helemaal op zijn kop gezet, maar er zijn geen waardevolle spullen verdwenen. Die lagen allemaal binnen op onze kamers. Wij ontdekken dit pas morgenvroeg.

Slaapwel

1. Illse swigelaar:
    30 augustus 2011
    I guess you should be bone tired by now - you really have a packed travel programme. You were very lucky to have seen the lions and the whales especially since you have come such a long way to see them.Anyway, enjoy your last days here in SA. Greetings from everyone at Waveren.
  2. Erna Beyers:
    30 augustus 2011
    he Britt, nu we dit allemaal lezen, zal onze gedroomde reis naar Zuid Afrika er zeker na de verbouwingen aankomen...vroeger dan gepland.... we hebben nog een gids nodig, geïnteresseerd??? Ja, ok, joepie, da
  3. Marleen Pockelé:
    1 september 2011
    Dag lieve vrienden in Zuid-Afrika

Wij zijn vandaag officieel het nieuwe schooljaar 2011-2012 gestart. En nog wel onder een schitterende zon. Dankzij die zon zag iedereen er heel gelukkig uit. De reacties die ik in het leraarslokaal hoorde waren ook zeer positief. Eigenlijk is iedereen enthousiast!
    Sommige leerlingen in het 2de jaar vonden wel dat ze opnieuw veel te vroeg moeten opstaan. Ik ben benieuwd wat ze morgen te vertellen hebben. Ik verwacht dat jullie volgende week ook met enorm veel enthousiasme starten...en...goed begonnen...

Ik geniet samen met jullie!