Werkbezoek maart 2011

11 maart 2011 - Essen, België

Hallo allemaal,

De collega’s van het gemeentebestuur van Essen staan klaar om aan een nieuw avontuur te beginnen in de partnerstad in Witzenberg.

Wil je graag wat meer weten over Witzenberg en de ontwikkelingsprojecten daar, neem dan zeker een kijkje in het profiel van de stedenband. Jullie vinden daar ook de link naar de kortfilm over de stedenband. Zeker de moeite!

Tijdens een werkbezoek staat er heel wat op het programma. Essen heeft een Vlaams en federaal meerjarenprogramma lopen met Witzenberg, waarvan het Vlaamse programma in 2011 afloopt. Hoog tijd dus om een nieuw programma uit te werken. Er staat een bezoek gepland aan de Chris Hanicrèche en het jeugdcentrum in Tulbagh. Daarnaast plannen we bezoeken aan de deelgemeente Wolseley, waar een grote afvalsite is.

De ontwikkelingsprojecten hebben als doel de levensstandaard van de mensen in de sloppenwijken van Witzenberg te verhogen. Daarvoor wordt er nauw samengewerkt met het gemeentebestuur. De uitwisseling tussen collega’s van dezelfde diensten (jeugd, milieu, welzijn, …) in Noord en Zuid, maakt praktische samenwerking mogelijk en verkleint de kloof tussen arm en rijk.

Wij proberen de blog tijdens onze reis up-to-date te houden en wij lezen graag jullie reacties hier onderaan.

Tot snel!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade