We zijn er bijna klaar voor

11 augustus 2011

Vandaag de laatste vergadering voor ons vertrek op 17 augustus.

13u30 Bijna iedereen is paraat ten huize van Viviane om het programma te overlopen, de voorbereidingen uit te wisselen en de laatste afspraken te maken.

17u30 De gastvrouw verwent ons met een heerlijk typische Belgische maaltijd... stoofvlees en frietjes.

18u50 De eerste ouder belt aan en dan sijpelen ze allemaal rustig binnen. De leerlingen stellen het programma voor... de laatste vragen en praktische afspraken ... De ouders zijn er gerust in... geven hun zegen voor het Afrika avontuur... en zijn stiekem jaloers dat ze zelf niet meekunnen. Nog een gezellig babbeltje bij een glaasje wijn... 't zijn bijna de laatste flessen. We hebben ongelooflijk goed verkocht.

Woensdag 17 augustuts 7u10 de trein naar Zaventem voor een lange dag en nacht... Fenneke kondigt alvast aan dat ze niet zal slapen. Niels gaat haar in de gaten houden. Lien en Ruth zullen moeten bijslapen na hun festivalweekendje. Quinten brengt walkie talkies mee: één voor elk busje. Lotte mag absoluut niet meer dan 15kg bijhebben... gelukkig heeft ze maar een kleine rugzak want anders nam ze nog dekens mee ook. Zal  Karel Britt ook op het vliegtuig filmen of is dat niet Green genoeg? Bieke gaat eindelijk naar Mandela-land. Anneleen zeult een ingekaderd Sint-Jozef-turntenuutje mee. Erik en Pat weten niet wat het zal worden met zoveel vrouwen. En Karen, Viviane en Gilberte zijn er zeker van... dit wordt een hele fijne trip.

Waveren here we come... be ready for the Sint Jozef opvoeders en leerders!!!

1. Gaston Van Tichelt:
    17 augustus 2011
    Beste ambassadeurs van Essen, maak er een mooie missie van! Veel succes in Witzenberg en doe de hartelijke groeten aan allen.