Het dagelijks leven in Tulbagh

3 april 2010 - Ceres, Zuid-Afrika

Ik ging maandag te voet naar de bib in Witzenville (in de buurt waar we op 13 april onze spelletjes hebben gedaan). Plots riepen er 2 gastjes : "mevrouw, mevrouw, kijk ..." en ze begonnen de polonaise al zingend "owheoo ..." à la Frans Bauer ! Jaja, de Essense delegatie heeft hier al nuttige dingen (voor)gedaan. Echt wel grappig.

Om het Wk te promoten gaat elke gemeente van het Cape Winelands District een Street Soccer Tournament organiseren. Eerst voorrondes per wijk (voor mij Tulbagh), dan een finale per gemeente (voor ons Witzenberg) en dan op 16 juni, op de Dag van de Jeugd een grote finale (beste ploeg van het Cape Winelands District). Op dinsdag 30 maart hadden we hier een vergadering voor in Witzenberg en op woensdag 31 maart was er een vergadering met SAFA Boland (voetbalbond) in Worcester.

Op donderdag 1 april een halve dag voorbereiden voor het holidayprogramme en voor de vergadering met de vrijwilligers en de Manco. En ondertussen veel eten. Iedereen komt langs met van alle lekkere dingen. Dat is 'the spirit of the day', alvast het begin van het paasweekend ... ze doen dat hier goed. Hier weten ze tenminste wat een verlengd weekend is. Vanaf donderdagmiddag tot en met Paasmaandag ...

Geniet van de paasdagen, en vooral van de lekkere paaseitjes, de chocolade is hier echt niet te doen !

Groetjes x

1. Nancy:
    5 april 2010
    Dag tante Chantal,
    Ik wens je veel geluk in Zuid-Afrika.
    Mail je adres eens door,
    dan kunnen we paaseitjes opsturen.
    Wij zijn met de chiro op Barbie-weekend geweest,
    en het was super leuk.
    Groetjes,