Een lekker lang weekend

7 april 2010 - Ceres, Zuid-Afrika

Op paaszaterdag is Katrien mij komen bezoeken. Zij is vrijwilligster voor Dilbeek en doet speelpleinwerking hier in Franschhoek. Ze is hier al sinds januari en vertrekt volgende week al terug naar huis. Eerst een terraske en dan besluiten we om naar een waterval te rijden. Onderweg vragen we de weg aan een wandelaar. Die gast is eigenlijk te voet op weg naar een trouwfeest maar heeft meer zin om mee te gaan naar de waterval. Veel water is er niet (aja, einde van het droog seizoen) maar de wandeling en de omgeving zijn echt wel heel mooi. Genieten van het mooie weer, onze picknick, een goei pint ... meer moet dat niet zijn ... Op de terugweg rijden we langs de trouwfeest, drinken er daar nog eentje en zetten Toby terug veilig af.

Zondag ben ik gaan zwemmen. Dat zijn de kindjes hier blijkbaar niet gewoon. 'Ne witte' die bij hen komt zwemmen ... heel tof ! Sithembiso had mij vooraf gezegd dat ik misschien zwemles kon geven ... niet echt nodig ... die zwemmen mij hier los voorbij ! Ik moet wel zeggen dat 'mijne stijl' mooier is, maar 'hunne stijl' was zeker sneller. 'T zal de leeftijd zijn, zeker ?

En maandag ... toen was het rustdag !

1. Ilse Renard:
    12 april 2010
    Hé Chantal,
    Zo te lezen stel je het daar prima! Tof dat Katrien toch nog kans zag tot in Witzenberg te komen... waarschijnlijk hebben jullie heel wat ideeën en ervaringen kunnen uitwisselen.
    Zeg die waterval, dat was toch niet diegene waar wij zo lang naar zochten en uiteindelijk geen toegang toe kregen van die campingbewaker??!! Ben benieuwd...
    Geweldig, dat Robin, alias Frans Bauer en de Essen delegation zo'n invloed heeft gehad op de zangtalenten van de Zuid-afrikaanse jeugd... haha, Oweho! Ik lach me nog krom als ik aan jullie optreden denk :-). Ben benieuwd wat dat op de video zegt (die in 't bezit is van Wekke en Kirsten)! Geniet nog van de zon, de sfeer, het lekkere eten, het relaxte leven, doe daar nog heel veel goeie en plezante dingen met de jeugd... kortom keep up the good work! Groeten aan Sithambiso, Jo-Anne en de youth embassadors. Ciao amica, Ilse
  2. Coninckx Nancy:
    21 april 2010
    Dag Chantal
    Ik hoop dat je het daar goed hebt. Moet ook zeggen dat ik je wat mis in de les spaans.Amuseer je nog en hopelijk tot ziens.
  3. Njuka en moeke:
    23 april 2010
    Beste Chantal,
    Volgens RACHEL en SITHEMBISO ben je al een goede inwoonster van Witzenberg!Je voelt je er thuis! En wanneer dit ook zo is zal het werken voor de lokale jeugd wel vlot verlopen. We lezen het nog wel.

Onze vrienden zijn goed aangekomen en waren de mening toegedaan dat de 'stofwolk' vanuit IJsland zichtbaar zou zijn....echter tevergeefs natuurlijk.

Na een vermoeiende vlucht waren ze blij 'vaste grond' te voelen op Schiphol.

's Avonds konden zij toelichting geven over onze samenwerking en de realisaties in en met Witzenberg.
  4. Chantal:
    24 april 2010
    Ik ben blij te horen dat hun vlucht goed verlopen is en twijfel er niet aan dat Rachel en Sithembiso zich snel zullen thuis voelen in Essen.