Maandag 29 aug

30 augustus 2011 - Ceres, Zuid-Afrika

Blog 29 aug

Goedemorgen allemaal!

Na een lekker ontbijt ontdekt Ruth dat er ingebroken is in de auto. Karen was eigenlijk al voor Ruth bij de auto geweest, maar had niets gemerkt! We staan eigenlijk op het punt te vertrekken voor onze bike n wines tour. Karen en Gilberte besluiten achter te blijven om op de politie te wachten. De rest vertrekt al. Om 10u sluiten Gilberte en Karen weer aan, want de receptie zal wel voor de auto zorgen wanneer de politie komt.

We vertrekken voor een fietstochtje van 21 km en onderweg hebben we 4 tussenstops om wijn te proeven. Afspraak bij de toeristische dienst met de gids. Van daaruit wandelen we naar het station en nemen we de trein tot aan de opslagplaats van de fietsen. Er komt een man voorbij die met een schaar de deuren tussen 2 wagons open prutst. Doen ze dat bij de NMBS ook zo?!

We stappen op de fietsen! Wat ziet iedereen er goed uit op de mountainbikes met de helmen op de hoofden (waarschijnlijk onze laatste hoofddeksels)! De competitie tussen Erik en Niels begint meteen, wie zal het snelst fietsen?!

We beginnen met een proeverij en daarna volgt een stevige helling. Buiten adem komen we boven aan en dan volgt het middagmaal. We bestellen eten en dan volgt onze volgende proeverij. We eten allemaal lekker en vervolgens doen we weer een hele klim. Dat lukt al beter na zo een goede maaltijd. Lotte rijdt wel platte band en daardoor moet die arme gids met een platte band verder rijden! Ocharme!

Er volgt een leuke afdaling die veel vlotter verloopt dan de klim! En weer twee proeverijen. Op het einde van de dag hebben we toch veel wijn gedronken!

We wandelen terug naar de Stumble Inn waar we logeren. Daar blijkt dat er nog geen politie geweest is… We gaan allemaal douchen en propere kleding aandoen, want vanavond gaan we uiteten en van het studentenleven proeven in Stellenbosch.

Karen en Gilberte blijven deze keer weer achter om op de politie te wachten en wij gaan alvast eten bij Umami, een restaurantje in de buurt. Daar duurt het nogal lang en uiteindelijk zijn Karen en Gilberte toch op tijd voor het hoofdgerecht.

Quinten trekt (niet bepaald subtiel) foto’s van de ober, een mooie jongen. Hij wordt er helemaal zenuwachtig van en laat 3 keer bestek vallen! J

Onze afspraak voor vanavond komt er al aan! Nika, de dochter van Ilse (een leerkracht van de Waverenskool) zal ons samen met twee vriendinnen, Tania en Kelly-Ann, mee op stap nemen naar de pub. We krijgen fish bowls in de pub. Een grote plastieken kom gevuld met wodka, gin, grenadine, blue curaçao, rietsuikersiroop en veel ijs. Precies limonade! Best met twee rietjes tegelijk drinken!

Een van de regels van vanavond: er wordt niet gegeeuwd, want wie geeuwt krijgt een shotje.

Britt hangt er meteen aan… En springbokkie krijgt ze voorgeschoteld.

Rond 23u gaan de meesten naar hun bedje toe, maar Lien en Ruth blijven nog samen met Gilberte. Ze trekken nog naar een dancing, maar daar is het nogal rustig omdat het maandagavond is en tevens ook examenweek. Rond 24u zijn zij ook thuis en kruipen in bedje.

Goede nacht en tot morgen. Dan vertrekken we naar Kaapstad voor onze laatste twee dagen Zuid-Afrika!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade