Vrijdag 26 aug

28 augustus 2011 - Ceres, Zuid-Afrika

Blog 26 aug

Vroeg opstaan! Koffie en thee bij Karen en Niels op het terras om 6u45 zodat we op tijd kunnen vertrekken voor de game drive. ’t Is vandaag wat minder mooi weer.

Anneleen en Ruth bellen af omdat ze zich overslapen hebben terwijl er nog niemand op het terras is! Stilaan komt de rest dan toch aangestrompeld. Karen is al wakker, Lotte en Fenneke komen als eersten aan, vervolgens komt Niels uit bed. Lien en Britt worden wakker van de stemmen in het hutje naast hun en komen daarom ook maar uit bed en ten slotte komt ook Quinten aan op het terras. Erik en Viviane staan al van ver te zwaaien dat we moeten opschieten! De dag is begonnen!

De game drive is fantastisch! Weer andere dieren dan gisterenavond. Twee leeuwinnen, neushoorns, olifanten... Viviane werd een beetje bleek toen de leeuwin geïnteresseerd geraakte in de auto. Gelukkig heeft iedereen het overleeft! J

Jammer genoeg begint het een beetje te regenen, maar er staat in het restaurant een fantastisch ontbijt op ons te wachten! Cornflakes, yoghurt, spek met eieren, pannenkoeken, koffie en warme chocomelk… We konden er geen genoeg van krijgen!

Maar het ontbijt was gedaan om 10u want dan werden we weer ergens anders verwacht: het reptielencentrum. Allemaal verschillende soorten slangen. Lotte, Britt, Quinten en Niels hielden de slangen vast. Karen trok vanop veilige afstand foto’s! Wanneer onverwacht Niels met de slang dicht naast haar stond, slaakte ze een gil en maakte zich snel uit de voeten.

Volgende afspraak bij de cheeta’s! Bieke werd bijna aangevallen wegens pesterijen (Langdurig foto’s trekken). Haha, ze was wel verschoten! Gelukkig zat de cheeta achter een veilige draad.

Vervolgens trekken we richting de lounge bar. Daar zitten we geruime tijd en genieten we ook van de lunch. Erik eet heerlijke springbokcarpaccio en huppelt voor de rest van de middag in het rond!

We vertrekken richting Swellendam, onze volgende verblijfplaats. We gaan snel onze bagage lossen en dan met zijn allen naar de winkel. Bij het achteruit rijden af de parking van de hostel horen we opeens een boenk. Volgens Britt de boom, maar Gilberte achter het stuur zegt luidop ‘Het was maar een steen!’

We worden verdeelt in groepjes en ieder doet zijn eigen inkopen om avondeten te maken. Hierbij introduceren we ineens het principe van ‘Komen eten’. Elke avond kookt een groepje van drie, een ander groepje dekt de tafel en het laatste groepje van drie doet de afwas. Onze volwassenen zijn het crisisteam.

Na de maaltijd worden punten gegeven voor smaak van het voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht, de service en de voorziene hoeveelheid (niet teveel overschot).

De menu van Niels, Britt en Quinten bestaat vandaag uit groentesoep, wortelpuree met worst en chocomousse. Het viel bij iedereen in de smaak, behalve bij sous-chef Quinten die niet zo graag stoemp eet! Bij de service inbegrepen waren de handmassages van Quinten! Benieuwd naar de punten…

Na het eten worden nog enkele kaartspelletjes en biljartspelletjes gespeeld en om 23u30 gaan de lichtjes uit.

1. Julian:
    30 augustus 2011
    overleefd*
    Ik hoop dat je ontzettend veel foto's hebt getrokken van alle beestjes, Fenneke!! Ik kijk echt uit naar je terugkomst!! <3 xx