Zaterdag 27 aug

28 augustus 2011

Blog 27 aug

Opstaan was vandaag gepland om 8u, maar is uitgelopen tot 9u. We leven allemaal al volledig op het Afrikaanse ritme! Behalve Quinten, die was om 7u50 al volop aan rommelen tot grote ergernis van de rest!

Na een lekker ontbijt blijkt dat de boenk van gisteren toch een bluts in de bumper heeft veroorzaakt… Misschien toch de boom dan?

We vertrekken om 11u richting Bredasdorp en maken daar een wandeling op het strand en op de rotsen. Wauw, Pat merkt in de verte een spelende walvis op in de zee. Verrekijkers en fototoestellen bovenhalen is de boodschap! Dit is echt wel een groot geluk! We zitten een tijdje in het lekkere zonnetje de walvis te bekijken en vervolgens neemt Bieke als eerste een duik in het frisse zeewater. Niels, Anneleen en Quinten volgen en allen zijn ze er snel terug uit!

Ons Patje had vanmorgen toch niet mogen opmerken dat Karen de EHBO nog niet nodig had gehad. Er vallen opeens drie gewonden: Anneleen, Niels en Lotte. Maar niets ernstig: Plakkers en ontsmettingsmiddel bieden hulp.

We vertrekken richting Kaap Aghulhaas, het meest zuidelijke punt van Afrika. Hier worden weer groepsfoto’s genomen en vooral een foto voor de Flair! Want Fenneke merkt op dat er in de Flair een rubriek is voor mensen die hun vakantiefoto met de Flair in de hand mogen opsturen. Wij willen er natuurlijk in staan!

Bij Kaap Aghulhaas komen de Indische en de Atlantische oceaan samen en daarom wil iedereen toch wel in het water. Sommigen in bikini, anderen enkele met de voetjes. Gilberte en Karen zwemmen van de Atlantische oceaan naar de Indische oceaan en roepen dat het in de warme oceaan veel beter vertoeven is! Quinten en Lien geloven dit en zwemmen ook snel naar de Indische oceaan! J

We gaan op zoek naar het meest zuidelijk gelegen café en drinken daar een koffie en eten ijsjes! De dag is weer geslaagd.

Het zonnetje begint weer te zakken, dus is het tijd om naar onze volgende verblijfplaats te rijden: Hermanus. Daar aangekomen vertrekken Pat en Gilberte richting Kaapstad. Gilberte sluit morgen weer terug bij de groep aan, maar ons Patje verlaat morgenvroeg het mooie Zuid-Afrika om op tijd bij de kindjes in de klas te zijn.

Daar aangekomen is het de beurt aan Anneleen, Lotte en Fenneke om eten te maken. We eten vandaag tomatensoep, wok met spek en een salade met kip en koffie/thee met chocolade. Hmm, lekker!

Nog een lekker warme douche en wat rondhangen in de bar en dan bedjes in voor morgen weer een nieuwe dag!

1. Linda en Myrthe (tante van Niels):
    28 augustus 2011
    Hoi Niels, ik volg jullie belevenissen op de voet.Voor jullie zeker een ervaring om nooit te vergeten. Geniet er nog met volle teugen van.
    Groetjes uit het regenachtige Hoevenen. :-)
  2. jeanne mous:
    Bonne van Lotte
    Hallo Lotte,
    Ik heb uw mooie foto's ontvangen. Ik volg jullie reis op de p.C.Geniet er van!!
    Groetjes van ons allemaal.
  3. Lorenz:
    29 augustus 2011
    Amai, het klinkt daar allemaal wel heel leuk :). Zoveelste beter natuurlijk! Geniet nog van jullie laatste dagen daar!
  4. Anja:
    29 augustus 2011
    Wauw,walvissen zien, zwemmen in de oceaan, 'spek eten'... allemaal dingen die wij niet doen. Wij houden het hier wel bij ijsjes eten.
  5. Ingrid:
    dag lieve schatten,
    Wat fijn om jullie reisverhaal te mogen volgen. Ik wou dat ik er bij was. Geniet ervan ! Dikke en liefs, ingrid !